Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lägger ner i Sverige?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lägger ner i Sverige?

    Saxat från Easca's hemsida:

    ........We even tried to establish EASCA in Sweden and moved there ourselves to do their Kick OFF, but got later as respond that EASCA is not demanded as like it is for Sweden. In fact we have been surprised to see that in Sweden 95% are not intrested in SQL and that competition SQL basics are almost unknown. We could see EMMA Sweden working and might imagine why. Unfortunally real SQL or those 5% are the focus of EASCA identity and concept, classes and rulebooks are no matter of discussion of one country. This lack of respect of EASCA identity decided us to stop before EASCA get a 2nd swedish EMMA.......
    sigpic

    -C5 2008 -SQuse-
    -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

  • #2
    Re: Lägger ner i Sverige?

    Jag fattar nog inte deras engelska riktigt? Men de ville tydligen promota deras SQL-format? Jag hörde inget om det på Öland? Bara deras dB-körning?

    Menar de brist på respekt för EASCA identiteten??? Eller respekt för EASCA enheten?
    Vi flyttade ju EMMA/dB Dragmontern bort från Ölands motor och EASCA-tältet så de fick mer plats???

    Ja det är ju trist om de blir ledsna. Vi får väl bara fortsätta med SCC i nästa år som är ju rätt likartat EASCA, fast med enklare regler.
    /tycker Erik.

    Comment


    • #3
      Re: Lägger ner i Sverige?

      nu skar vi vara snälla o sluta gnälla,fan lite rimm så här sent,det är nog ÖLENS fel
      Team dB Akuten

      2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

      Comment


      • #4
        Re: Lägger ner i Sverige?

        Tråkigt!
        En fet eloge till Calle som försökt dra igång det.
        Lyfter på hatten och önskar lycka till!

        Comment


        • #5
          Re: Lägger ner i Sverige?

          Tack för din input i detta ämne Kim.
          jag förstog inte riktigt vad du menade men jag hoppas inte ditt inlägg blir raderat, alla måste ju få ha en åsikt.

          dessutom tror jag du missförstog Robsarve och vad han försökte förmedla.

          vi är inte en perfekt organisation, men att konstant attakeras online av några utvalda personer hjälper varken oss eller er.
          Roger Edvinsson
          Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
          helst på saker av kolfiber :-)

          Comment


          • #6
            Re: Lägger ner i Sverige?

            Hej Kim,

            Förstår nog inte riktigt vad du menar? I SCC är det tänkt att det skall kosta 100:- per tävling -när blev det en förmögenhet?

            Det är dessutom pengar som går till arrangerande butik och inte till Bilstereoförbundet.

            Sen om man vill tävla i någon av de handfull tävlingar i "stora SM" som förbundet kommer att köra så är det ju upp till den tävlande om han eller hon vill kliva upp på den nivån.
            /tycker Erik.

            Comment


            • #7
              Re: Lägger ner i Sverige?

              Originally posted by Robsarve View Post
              Hej Kim,

              Förstår nog inte riktigt vad du menar? I SCC är det tänkt att det skall kosta 100:- per tävling -när blev det en förmögenhet?

              Det är dessutom pengar som går till arrangerande butik och inte till Bilstereoförbundet.

              Sen om man vill tävla i någon av de handfull tävlingar i "stora SM" som förbundet kommer att köra så är det ju upp till den tävlande om han eller hon vill kliva upp på den nivån.
              Och jag vill tillägga att man betalar bara EN gång!
              Eller 50kr/ tävling om man inte vill vara medlem, vilket är rätt korkat!
              sigpic

              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

              Ljudbyggaren sedan 1998

              Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

              Comment


              • #8
                Re: Lägger ner i Sverige?

                Originally posted by Extra Kim
                Bara för att man har en annan åsikt i enstaka fall så innebär inte det att man sågar helheten.
                Den uppfattningen har jag fått!
                sigpic

                We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                Ljudbyggaren sedan 1998

                Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

                Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                Comment


                • #9
                  Re: Lägger ner i Sverige?

                  Jag hoppas att detta inte stämmer riktigt då det är trevligt med fler än 1 arrangör.
                  I annat fall så får man tacka Calle och Miguel(?) för den korta tiden det varade.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lägger ner i Sverige?

                    Originally posted by Extra Kim
                    Då har du inte läst det jag har skrivit på samma sätt som jag har menat det.

                    Nackdelen med skrift, är att man ibland tolkar det på ett annat sätt än vad skribenten haft för avsikt.


                    Om jag inte hade brytt mig om framtiden inom billjudstävlandet så hade jag ju inte haft anledning att bry mig om några beslut som rör det över huvud taget.

                    I.o.m att en del har en negativ bild av mig så blir det nog lätt att det jag skriver automatiskt tolkas på ett negativt sätt, fanns tydliga tecken på det i vissa sammanhang på Lazzat.
                    Det är vackert med egna åsikter, men om de inte kombineras med förslag på förbättringar så blir de klassade som negativ kritik. Om det skrivs för mycket negativt kanske man inte ser det som verkligen är bra?

                    Om nu "alla" tycker att du är kaxig och negativ så kanske det finns en anledning att hålla tillbaka litegrann. Att tala är silver, men att tiga är guld - ibland.

                    Det är självklart att du ska - liksom alla andra - få ha åsikter.

                    Jag håller med dig om att det är svårt att tävla med "fel" märken och att det borde vara fritt. Ser man det ur organisationens perspektiv så förstår man att de som "betalar" (sponsorerna) då inte tycker att det gör någon skillnad om man är sponsor eller inte.
                    Ur de tävlandes perspektiv så är det såklart en nackdel att inte alla märken är godkända genom förhöjd staravgift samt risken med att en leverantör drar sig ur när man precis fyllt bilen med deras grejer.

                    Väg dessa två mot varandra och valet blir lätt:
                    Tävla och välj märken från sponsrande leverantör/betala mera för varje tävling eller....... inget tävlande alls pga inga sponsorer.
                    sigpic

                    -C5 2008 -SQuse-
                    -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lägger ner i Sverige?

                      Om ALLA lugnar ner sig så kommer ansvariga personer ge alla info under nästa vecka.
                      Mvh
                      Jacob Sandström
                      www.garaget.org/jackoo
                      073 - 048 23 16

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lägger ner i Sverige?

                        Så om man läser o tolkar denna tråd lite snabbt så är det en del som sitter där med k**en i näven efter att dom spottat EMMA i nyllet.....eller.......hhhmmm.....fast å andra sidan så kanske en del av den delen inte fattar hur jag menar.....kanske bättre att inte posta detta inlägg....men va'fan, nu när jag ändå skrivit det så kan vi alla glädjas åt det...
                        En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lägger ner i Sverige?

                          Originally posted by busfabror View Post
                          Så om man läser o tolkar denna tråd lite snabbt så är det en del som sitter där med k**en i näven efter att dom spottat EMMA i nyllet.....eller.......hhhmmm.....fast å andra sidan så kanske en del av den delen inte fattar hur jag menar.....kanske bättre att inte posta detta inlägg....men va'fan, nu när jag ändå skrivit det så kan vi alla glädjas åt det...
                          Hahaha....
                          Så kan du väl inte skriva, eller jo det kunde du!
                          Iofs så var det nog många som tänkte men inte våga!
                          sigpic

                          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                          Ljudbyggaren sedan 1998

                          Importör av Mosconi, Gladen
                          Se oss på Facebook för nyheter.

                          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lägger ner i Sverige?

                            Kim, varför ens bry sig? vill de kör saken i botten och dra Sverige i skiten så må de få göra det. (jalle & co)

                            Jag slutade bry mig och komma med förslag pga ledningen totala ignorans. Är även en anledning till att jag inte tävlar. Vill inte gynna Jalle på något sätt.
                            //Micke

                            Profile: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=498

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lägger ner i Sverige?

                              Är inte det lite småsint? Tror ni Jalle tjänar grova pengar på denna organisationen?
                              De tror inte jag, då jag sett viss inkommande kassa från en hel del tävlingar, samt även en del fakturor på pokaler och annat...

                              Det är helt okej att ni inte tävlar, men ha åtminstone en verklighetsbaserad anledning...
                              Svensk Mästare 5 gånger...

                              Comment

                              Working...
                              X