Announcement

Collapse
No announcement yet.

en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

    Originally posted by Välljudsfantast View Post
    Ser bra ut!

    Du ska väl sätta i lite stag i lådorna sedan?
    Vad får dig tycka det skulle behöva stadgas?
    Vi har gjort lådorna nästan exact som pete pwk design gett oss ritning
    På det vi ändrat var att vi dubblat tjocklek på sidor baksida samt topp och botten
    Lådan vi använt som provlåda är exact som ritningen och den funkar kalas nu ska jag inte säga att det inte sviktar i lådan men men skriv gärna varför så kollar jag med även med Peter trenneborn han brukar gilla stag i lådor men han har inte sagt något eller nämnt något

    Comment


    • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

      Du kan vara lugn Fredrik. Dom där lär inte svikta. 😄
      Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
      --------------------------------------------------------------------------------
      Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
      PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

      Comment


      • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

        Idag har andra dsp'n dykt upp


        Comment


        • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

          Originally posted by fredrikc5 View Post
          Vad får dig tycka det skulle behöva stadgas?
          Vi har gjort lådorna nästan exact som pete pwk design gett oss ritning
          På det vi ändrat var att vi dubblat tjocklek på sidor baksida samt topp och botten
          Lådan vi använt som provlåda är exact som ritningen och den funkar kalas nu ska jag inte säga att det inte sviktar i lådan men men skriv gärna varför så kollar jag med även med Peter trenneborn han brukar gilla stag i lådor men han har inte sagt något eller nämnt något
          Jag tänkte på framsidan där elementet sitter.precis i kanten på hålet,där du har mest framsida/skiva kvar av frontbaffeln.

          Ingen kritik,utan bara som hjälp.

          Comment


          • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

            Originally posted by Välljudsfantast View Post
            Jag tänkte på framsidan där elementet sitter.precis i kanten på hålet,där du har mest framsida/skiva kvar av frontbaffeln.

            Ingen kritik,utan bara som hjälp.
            Tror jag förstår vad du menar men tror du verkligen det är nödvändigt har
            Du sett liknande lådbygge där du/ni satt stag och det gjort skillnad?
            Baffeln lär ju knappast svikta som är gjord i 38mm mdf ?

            Comment


            • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

              Originally posted by fredrikc5 View Post
              Tror jag förstår vad du menar men tror du verkligen det är nödvändigt har
              Du sett liknande lådbygge där du/ni satt stag och det gjort skillnad?
              Baffeln lär ju knappast svikta som är gjord i 38mm mdf ?
              Jag har inte erfarenhet av just det.men jag "tror" nog att den kan röra sig lite vid högt spelande.Det skada inte att gardera sig "om man vill".

              Sen om man hör skillnaden?-nej det tror jag inte.Men själv tycker jag det är skönt att veta att man gjort allt för att det ska bli så bra som möjligt.

              Comment


              • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                [QUOTE=Välljudsfantast;387118]Jag har inte erfarenhet av just det.men jag "tror" nog att den kan röra sig lite vid högt spelande.Det skada inte att gardera sig "om man vill".

                Sen om man hör skillnaden?-nej det tror jag inte.Men själv tycker jag det är skönt att veta att man gjort allt för att det ska bli så bra som möjligt

                Visst är det så men ett stag kan ju ställa till med andra saker så nja jag låter det nog va som det är

                Comment


                • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                  Äntligen är lådorna hemma snart ska det monteras basar ��


                  Comment


                  • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                    Shit dom ser större ut med färg och lite extra tjocka väggar ;-)

                    Comment


                    • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                      Första lådan klar funderar på ha en toppskiva i glas eller sten i blank kulör som bryter av allt matt kan ju även fungera som grogg bord då ��

                      Comment


                      • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem



                        Bara 3 lådor till sedan basar det nog rätt ok i rummet

                        Comment


                        • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                          Börjar bli trångt

                          Första riktiga bakslaget kom i lördags när jag höjde volymen lite extra när jag lyssna på musik banden i diskanterna klarar inte lufttrycket från basarna så som det ser ur behöver jag byta ett gäng diskanter




                          Bilden vart tyvärr väldigt suddig

                          Comment


                          • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                            Headroom lär finnas i alla fall =)
                            ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



                            Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
                            Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
                            Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
                            Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

                            Team Ljudbyggaren
                            1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
                            3:e Plats Master OEM - SM 2018
                            8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

                            Comment


                            • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                              Nu är andra baslådan inkopplad satan va det vart djup bas hur ska detta sluta
                              När dom andra 2 lådorna är inkopplade helt galet va med bas det är trots lite effekt är nog bara 350-400 watt per bas nu undra om man kommer märka skillnad med fyra basar med 2500 watt per bas 😋

                              Comment


                              • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                                Originally posted by carlr View Post
                                Headroom lär finnas i alla fall =)
                                Skoja inte 128 dB i sitt position utan att elementen knappt rör sig nu
                                Har problemen börjat visa sig diskanterna fixar inte luft flödet samt att fönster dörrarna börjat väsnas även fast det är låg volym måste säga att jag är impad av dessa basar och lådorna är nog ännu viktigare i ett rum en i en bil nöjd är jag faktisk

                                Comment

                                Working...
                                X