Announcement

Collapse
No announcement yet.

AI-Group

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AI-Group

    AI-Group

    AI-Group startade på hösten 2004 i Finland med import av produkter, i stället för tidigare försäljning. Beslutet underlättades av produkternas
    tilverkare som rekommendera att inleda sin egen import.
    Därefter har företaget vuxit stadigt och företaget sysselsätter för närvarande fem personer. Vår personal har mycket erfarenhet inom billjud
    och om de produkter som vi säljer, vår personal har vunnit mm. 11 finska mästerskapen i EMMA tävlingar, samt ett flertal mästerskap inom ljudtryck tävlingar i olika kategorier.
    Företaget har flyttat i slutet av 2009 till en ny större lokal. Vårt lager täcker i dag över fem tusen olika produkter. En liten organisationsstruktur ger också en mycket konkurrenskraftig prissättning till våra kunder. För nu är de produkter vi representerar de mest önskvärda varumärkena i Finland och hoppas vi blir det i Sverige såklart också.

    Varumärken vi kommer med till Sverige år:
    Ground Zero, Rainbow, Phoenix Gold, Stinger, Soundquest, AIV, BRAX, Helix, Aeroport, Bull Audio, Retrosound och STP vibroplast.

    Vi har kick off på Elmia under påsk och hoppas träffa er där!

    Sebastian@audioimport.fi
    www.ai-group.se

  • #2
    Re: AI-Group

    När kommer er hemsida att vara aktiv?
    Jag ÄR Gandalf!!!

    Comment


    • #3
      Re: AI-Group

      Originally posted by Gandalf View Post
      När kommer er hemsida att vara aktiv?
      Före påsk, vi arbetar 24/7 för att få allt färdigt..

      Comment


      • #4
        Re: AI-Group

        Hej.

        Det är jag som i huvudsak sköter om AI-Groups grafiska material, dvs reklamer, tidningar och webb.

        Eftersom det kom en fråga angående hemsidorna här så kanske jag kan ta tillfället för att berätta lite mera om dem.

        Sidorna är på kommande, vi väntar ännu på att DNS-uppgifterna registreras på internet. När sidorna blir aktiva kommer de tyvärr inte att innehålla ännu all information som slutgiltligen skall finnas där.
        På sidorna finns för tillfället över 500 olika produkter med utförlig beskrivning och tekniska data. Mera produkter kommer att sättas in efterhand (AI-Group fick förra veckoslutet klartecken för distribution av flera märken i Sverige än det var tänkt från början).

        Återförsäljare har möjlighet att ha en egen sida om sig själv, för att få detta gjort är det för tillfället bäst att vara i kontakt med mig om den saken (eftersom hemsidan är i ett låst läge för insättning av data tackvare den stora strukturomändringen som Sverige som marknadsområde medför).

        Sidorna skall under sommaren uppdateras och moderniseras. Därtill skall texter o.dyl. korrekturläsas. Tyvärr har översättningen var en aning förhastad, men bättre med någon text än ingen alls.

        MVH,
        Tom Olander ( tom.olander@teambeyond.com )

        Comment


        • #5
          Re: AI-Group

          Det finns väl redan importör av Stinger i Sverige idag?

          Comment


          • #6
            Re: AI-Group

            Originally posted by pretty__mike View Post
            Det finns väl redan importör av Stinger i Sverige idag?
            Jep, BT säljer Stinger också.

            Comment


            • #7
              Re: AI-Group

              Originally posted by Sebu_J View Post
              Jep, BT säljer Stinger också.
              Anser ni att det finns utrymme i sverige av 2 led för återförsäljarna att göra sina inköp?

              Comment


              • #8
                Re: AI-Group

                Originally posted by Maysan View Post
                Anser ni att det finns utrymme i sverige av 2 led för återförsäljarna att göra sina inköp?
                Stinger kommer i samma packet som Phoenix Gold och Soundquest av aamp of America som AIV sköter om i Europa.
                Vi kommer att ta det lungt med Stinger men säljer nog om någon vill köpa.

                Comment


                • #9
                  Re: AI-Group

                  Endel av er hann kanske få en "sneakpeek" på hur sidorna kommer att se ut, men med fel språk. Detta uppstod eftersom oftast brukar inte stora webbservice företag ha så snabba ryck, men de fick DNS omändrat på en lördag förmiddag (bättre såhär än att det skulle ha blivit efter påsken...).

                  Jag var inte själv vid datorn när denna omändring hände, och hade ännu ett testläge på för den svenska sidan. Den riktiga sidan för Sverige är förstås på SVENSKA.

                  PS.
                  Kommer själv också till Elmia, så kanske man träffar gamla bekanta där. Det är länge sedan man senast träffade svenska kolleger. Kanske man borde bjuda Naughty-T på lite "kosken" igen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: AI-Group

                    jag ser framemot att prata med er på elmia, då jag har en ren GZ bil
                    TEAM STALLBASVERKSTAN
                    Tack till min sponsor:
                    AI-GROUP.se
                    Samt stort tack till:
                    Elektronikservice i hemse
                    Seastreamsgarage.se

                    Comment


                    • #11
                      Re: AI-Group

                      Originally posted by kaslinkov View Post
                      jag ser framemot att prata med er på elmia, då jag har en ren GZ bil
                      Vi ses på elmia !

                      Comment


                      • #12
                        Re: AI-Group

                        Tick tack tick tack... http://ai-group.se

                        Comment


                        • #13
                          Re: AI-Group

                          Ska ni märknadsföra er under AI-Group? Då Audio Import redan finns i Sverige och som tar in finska SPL Dynamics, antar att det finns risk för sammanblandning i annat fall

                          Comment


                          • #14
                            Re: AI-Group

                            Eftersom resten av gänget redan har startat och är på väg mot Jönköping så kan väl jag svara på frågan:

                            Företagets officiella byts till AI-Group.

                            AudioImport kommer att fortsättningsvis fungera som ett hjälpnamn för företaget i Finland, eftersom namnet redan är ett begrepp i Finland. AudioImport är inte bara billjud och business utan också bl.a. att ha roligt. Kanske en del av er kommer att märka detta under påsken

                            Comment


                            • #15
                              Re: AI-Group

                              Ett stort tack till er alla som besökte oss på mässan

                              Comment

                              Working...
                              X