Announcement

Collapse
No announcement yet.

kolla var olika låtar peakar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kolla var olika låtar peakar?

    Finns det någon som kan audacity eller vad man nu kör med för att se var låtar peakar?

  • #2
    Re: kolla var olika låtar peakar?

    Öppna en fil, markera stycket du vill analysera (funkar ej med för långa stycken tyvärr), tryck på Analys -> Plot Spektrum.

    Sen ställer du Storlek på så högt som möjligt, Axel på Log Frekvens. Färdigt.

    Du kan hålla muspekaren över peakarna för att läsa ut frekvensen om du tycker att diagrammet är för plottrigt.

    Comment


    • #3
      Re: kolla var olika låtar peakar?

      Originally posted by Boyakacsha View Post
      Öppna en fil, markera stycket du vill analysera (funkar ej med för långa stycken tyvärr), tryck på Analys -> Plot Spektrum.

      Sen ställer du Storlek på så högt som möjligt, Axel på Log Frekvens. Färdigt.

      Du kan hålla muspekaren över peakarna för att läsa ut frekvensen om du tycker att diagrammet är för plottrigt.
      Okej tack ska försöka mig på det när jag fått programmet installerat

      Comment


      • #4
        Re: kolla var olika låtar peakar?

        hur är det med minus 14 osv är 0 högsta peaken i hela musikspåret så den utgår från högsta på 0?

        Flesta låtarna jag testat ligger rätt långt ner -15 eller mer vid peakarna förutom Young yeezy som ligger högt vid 27hz.

        Comment


        • #5
          Re: kolla var olika låtar peakar?

          Du får nog se det relativt, beror på hur låtar är mastrade vad för nivå som är 0..
          .
          Gissar decaf har en bra medvetenhet runt det. Se om du kan köra ngn av hans grejjor och analysera för att se skillnader eventuellt.

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment

          Working...
          X