Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blinkar om instrumentbelysningen trots byte till optima redtop batteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Blinkar om instrumentbelysningen trots byte till optima redtop batteri

    Man ska alltid tillföra lika mycket jord från batteriet till bilens originalpunkt som mängden plus man tillför till slutsteg o.s.v. Så använder man en 35mm2 till att mata sina bilstereogrejer ska man dra en 35mm2 från batteriets minus till bilens originalpunkt för jord.

    Comment


    • #17
      Re: Blinkar om instrumentbelysningen trots byte till optima redtop batteri

      Får nog se om man kan dra de under bilen då. Va inte så lätt att få dit 50mm2 kabeln.

      Saab ng9-3 sc

      Comment


      • #18
        Re: Blinkar om instrumentbelysningen trots byte till optima redtop batteri

        Originally posted by Eazy View Post
        Man ska alltid tillföra lika mycket jord från batteriet till bilens originalpunkt som mängden plus man tillför till slutsteg o.s.v. Så använder man en 35mm2 till att mata sina bilstereogrejer ska man dra en 35mm2 från batteriets minus till bilens originalpunkt för jord.
        Man ska dessutom dra en likadan kabel mellan motor och chassi
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment


        • #19
          Re: Blinkar om instrumentbelysningen trots byte till optima redtop batteri

          Originally posted by Nonne View Post
          Man ska dessutom dra en likadan kabel mellan motor och chassi
          Det visste jag inte. Då behövs väl även en extra pluskabel från generatorn och batteriet?
          Jag har alltid tänkt att all kräm till sin ljudanläggning togs från batteriet endast.

          Comment


          • #20
            Re: Blinkar om instrumentbelysningen trots byte till optima redtop batteri

            Danne_69 hur har de gått för dig ? Fått problemet fixat



            Jag har iaf fixat tjock extra kabel nu som ska sättas in lite synd de inte va svart kanel iom att jag har brls orange som + nu men får väll byta helt enkelt.

            BMW verkar ha bra och tjock + kanel men hittade inte någon lila grov jord.

            De är kabel från 2 bilar så inte säker den räcker hela vägen så får nu fixa en bra skarv och blir de något över ska jag uppgradera bilen original kablar med.

            Är väll oftast 20mm2 som använda i bilar ? Isf skulle man kunna köra 35mm2 eller 50mm2 nog overkill men ser maffigt ut
            Attached Files
            Last edited by toolazy9-3; September 21, 2019, 09:09. Reason: Glömde lägga till

            Comment


            • #21
              Re: Blinkar om instrumentbelysningen trots byte till optima redtop batteri

              Originally posted by toolazy9-3 View Post
              Danne_69 hur har de gått för dig ? Fått problemet fixat



              Jag har iaf fixat tjock extra kabel nu som ska sättas in lite synd de inte va svart kanel iom att jag har brls orange som + nu men får väll byta helt enkelt.

              BMW verkar ha bra och tjock + kanel men hittade inte någon lila grov jord.

              De är kabel från 2 bilar så inte säker den räcker hela vägen så får nu fixa en bra skarv och blir de något över ska jag uppgradera bilen original kablar med.

              Är väll oftast 20mm2 som använda i bilar ? Isf skulle man kunna köra 35mm2 eller 50mm2 nog overkill men ser maffigt ut
              Man anpassar kabelarean efter effektuttag och längd.
              Finns tabeller att följa, men en sak .... man kan aldrig ha för tjock kabel
              sigpic

              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

              Ljudbyggaren sedan 1998

              Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

              Comment


              • #22
                Re: Blinkar om instrumentbelysningen trots byte till optima redtop batteri

                Ska kolla om jag kan dra de under bilen på något bra sätt.

                Och ha något runt om som är hårt och skyddar.

                Kollade på kablarna från generator och jord de va kanske 16mm2 så ska fixa lite större där med. Måste hitta någon bra kontakt istället för de som sitter på batteri polerna nu

                Comment

                Working...
                X