Announcement

Collapse
No announcement yet.

en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

    Ska du köra basreflexlådor til Scan speak revelator 13 basarna?

    Comment


    • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

      Originally posted by Välljudsfantast View Post
      Ska du köra basreflexlådor til Scan speak revelator 13 basarna?
      Ja det är tanken och pusch pull till 12"

      Comment


      • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

        12” lådorna klara från snickarn gjorde lite överhäng på baksidan för att kunna gömma plate ampen där













        Last edited by fredrikc5; October 5, 2019, 18:44.

        Comment


        • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

          Fixar ny baffel på testlådan för relevator 13 blir en väldans tjock baffel

          Comment


          • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

            Har nu lyssnat en del på relevator basarna dom gräver djupt låter dessutom enormt musikaliskt ända negativa är väl jag inte gillar stämma av dom lågt det förstör hela upplevelsen vet inte vad som gör det stämmer man dom vid 20hz eller lägre tappar dom det fina fysiska angagemanget vet inte om det är något med lådan dom sitter i eller om det bara blir så men det viktiga är ju ändå vad som kommer ut det är väldigt trevligt njut fullt så visst gör Scan speak bra prylar 🙂

            Comment


            • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

              Har gjort lite modifieringar på Discovery baslåda 1 vart flås ljud med en 4” port så testar nu köra med slavar ganska trevligt hittills kanske kommer sätta i en aktiv bas till samt öka antalet slavar ska få ny vikt beräkning nu först innan nästa steg

              Last edited by fredrikc5; February 24, 2020, 22:00.

              Comment


              • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                Någon som vet om det går ladda upp videoklipp här?

                Comment


                • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                  Originally posted by fredrikc5 View Post
                  Någon som vet om det går ladda upp videoklipp här?
                  Tror bara det går att länka till Youtube, osäker om det ens går att bädda in klippet.
                  Frontsub & pyssel i w204 Projekttråd

                  Comment


                  • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                    Asså jag är så dålig på datorer

                    Comment


                    • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                      Originally posted by fredrikc5 View Post
                      Asså jag är så dålig på datorer
                      Har nu modddat lådan med dubbla aktiva 12 sedan 4 slavar väntar nu på få nästa låda förberedd väntar även på vikter till slavarna måste säga det är sjukt musikaliskt och sån brutal fysiskt bas





                      Nu är det nog dags börja med fronttornen och kanske bygga rätt lådor för relevator 13
                      Last edited by fredrikc5; March 15, 2020, 04:21.

                      Comment


                      • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                        Nu är bägge lådorna inkopplade dock för test bara då dessa ska in i sovrummet
                        Efter spackling och lack men kan säga djupbas på denna nivå är nytt för mig
                        Ska försöka eq ner 19hz och en bit upp nedåt har lådorna grym kontroll
                        Låter riktigt musikaliskt dessutom dessa lådor är lite väl stora igentligen men det ska byggas mindre lådor för utvärdering med så lite händer i projekten även om det går sakta




                        Köpte även dessa lådor för dom inbyggda hypex stegen och det är väl något mer med dom jo det var ju dessa som gjorde
                        Jag föll totalt för märket EAD har passat på att stoppa i senaste versionen av ead elementen i dessa för att va säker på att jag
                        Ska använda samma volym i tornen som ska byggas ��

                        Last edited by fredrikc5; April 8, 2020, 01:19.

                        Comment


                        • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                          Här är den ena av 5 av sovrums högtalarna fick till en rätt bra yta
                          Dom ska monteras på väggen sedan skruvas elementen i dom ska nog även på plats polering polerar kompisen ville inte jag skulle flotta ner efter han va klar

                          Comment


                          • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                            Fasiken kunde inte hålla mig från ställa baslådorna som dom ska stå i sovrummet
                            Shit va effektivt det vart låter riktigt fylligt

                            Last edited by fredrikc5; May 15, 2020, 18:18.

                            Comment


                            • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                              Känns som om centern är lite i vägen om man ska kolla film
                              sigpic

                              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                              Ljudbyggaren sedan 1998

                              Importör av Mosconi, Gladen
                              Se oss på Facebook för nyheter.

                              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                              Comment


                              • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                                Originally posted by Nonne View Post
                                Känns som om centern är lite i vägen om man ska kolla film
                                Ja lite lätt testade bara ställa baslådorna som dom kommer stå i sovrummet 😋

                                Comment

                                Working...
                                X