Announcement

Collapse
No announcement yet.

en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

    Ja lite har testats sedan sist och frontarna har även hunnit blivit portade med bättre resultat en slutet sedan även testats med bara hål och det låter klart bäst med en jävla attack och att det spelar extremt fysiskt och även rent och klart oavsett volym;-)
    Så nu är det bara en väntan på testa e60 och efter det kommer jag bestämma vad slutresultatet kommer bli hoppas e60 elementen dyker upp före nyår

    Comment


    • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

      Nu är det snart dags att kunna lira utan för lite ström till stereon

      Comment


      • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

        Kunde inte hålla mig var och köpte 4st ead 8" att testa i två baslådor jag byggde för 15 Kove basar med mindre moddning kommer lådvolymen passa perfekt till 2st ead 8" per låda har hört 8" spelar djupt


        Comment


        • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

          Det där är en göttigt våt-dröm-mängd av batterier!

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

            Originally posted by zrken View Post
            Det där är en göttigt våt-dröm-mängd av batterier!

            la upp bilden på Facebook inte samma förståelse för hur bra batterier är för stabil ström
            Borde ju bli ganska stabilt ska bara hitta och välja rätt laddare skulle hellst vilja
            Ha typ fläktlösa marinladdare

            Comment


            • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

              Fasiken va bra det känns att pressa kabelskorna med riktig presstång
              Nu är det kort tid tills stora monoblocket testas för första gången


              Comment


              • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                Ström till bassteget måste avsäkra första gången jag avsäkrat ett steg med tre matningar till plus och tre till minus

                Comment


                • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                  Originally posted by fredrikc5 View Post
                  Ström till bassteget måste avsäkra första gången jag avsäkrat ett steg med tre matningar till plus och tre till minus


                  Comment


                  • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                    Steget testat satan va det basar trodde inte steget skulle vara musikaliskt 😋


                    Comment


                    • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                      det där är ett rejält bas steg
                      / Jimmy

                      Comment


                      • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                        Originally posted by pinnen666 View Post
                        det där är ett rejält bas steg

                        Grannen uttryckte det kan du sänka den där jävla basen rutorna på vårt hus skallrar jag berätta då inte att det blir dubbla mängden basar snart

                        Comment


                        • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                          Ny laddare startad funkar över förväntan ända irritationen är fläktljudet men jag får sätta laddarn i en tät låda sedan borra upp ett ventilationshål genom väggen och även göra en öppningsbar lucka i glas till expempel så man kan styra laddarn från rummet och slippa höra fläkten

                          Comment


                          • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                            Originally posted by fredrikc5 View Post
                            Ny laddare startad funkar över förväntan ända irritationen är fläktljudet men jag får sätta laddarn i en tät låda sedan borra upp ett ventilationshål genom väggen och även göra en öppningsbar lucka i glas till expempel så man kan styra laddarn från rummet och slippa höra fläkten

                            Eller sätta laddaren i ett annat rum och dra kabel igenom väggen?
                            Chansen är att fläkten bara går när det behövs varpå den lär vara tyst merparten av tiden.

                            Hur kraftig är laddaren?

                            Bygglogg: SQW: TransFårrden

                            Comment


                            • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                              Originally posted by zrken View Post
                              Eller sätta laddaren i ett annat rum och dra kabel igenom väggen?
                              Chansen är att fläkten bara går när det behövs varpå den lär vara tyst merparten av tiden.

                              Hur kraftig är laddaren?
                              Den går som du säger när det behövs dock behövs det pulver för att hålla
                              Spänningen perfekt så laddar fläkten går ganska ofta det kanske beror på att jag spelar ofta väldigt högt så i laddläge ger den 120ampere i supply läge 120ampere och 140ampere peak 2min i supply så laddarn är riktigt trevlig
                              Vill inte ha laddarn i annat rum då jag växlar från laddläge och suply ofta
                              Sedan är övriga rum på andra sidan batteri bankens position så
                              En låda eller någon typ av skåp blir nog bäst
                              Batteri laddarn ligger och trycker i mellan 5-60 ampere när man spelar på och fläkten slår ofta till när laddarn ger 14-15 ampere o går en stund sedan stänger av hade kanske vart bättre med tempstyrd fläkt men svårt att få precis som man önskar ibland

                              Comment


                              • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                                Tycker inte du ska oroa dig för att låta batterierna arbeta lite. Ligger de bara på toppladdning och aldrig motioneras blir de trötta över tid. De behöver lite motion.
                                Upplevde en total revival av min batteribank efter ett synnerligen ovanligt tillfälle då bilen fått spela lite längre.. kanske ner till 12.3v eller ngt sådant... efter nästkommande fulladdning blev det betydligt mer spänst i anläggningen.

                                Ens med mindre än älften av din mängd batterier hade det säkerligen vart soplugnt att köra en filmsession utan att hänga på laddaren alls.

                                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                                Comment

                                Working...
                                X