Announcement

Collapse
No announcement yet.

en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

    Har i fredags kopplat in tredje 18" lådan och nu kom nästa problem ännu tydligare dom special beställda fönster dörrarna börjar skramla i takt med musiken lite kul att det är sån sjuk bas i rummet med ändast 150 -175 watt per bas kör basarna på att mindre steg bryggat i 12ohm så med riktiga steget
    Med rätt last 1ohm lär bli spännande 2500-3000 watt per bas

    Comment


    • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

      Idag fick jag låna hem en marantz nätverks spelare helt galet vilket lyft det vart mot sonos burken det låter lätt som cd kvalité detta kan bli en dyr testdag ��

      Comment


      • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

        Vill bara säga att ditt hemmabiosystem ser verkligen helt sjukt ut! Jag tycker också det är kul med sådant. men så som du har kan man bara drömma om än så länge :P Skitkul att följa tråden! =)
        100 ah Generator
        Banner Running Bull 74ah
        Kenwood KDC-BT92SD
        Massive Audio T44 *2
        Horndiskanter * 4
        Massive Audio PK6S *4
        Massive Audio CAP4 *2
        Massive Audio N3 Monoblock
        Massive Audio NX4 Fyrkanal
        Massive Audio SUMMO64 *4

        Comment


        • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

          Originally posted by swe_bass View Post
          Vill bara säga att ditt hemmabiosystem ser verkligen helt sjukt ut! Jag tycker också det är kul med sådant. men så som du har kan man bara drömma om än så länge :P Skitkul att följa tråden! =)
          Kul att du gillar bygget ja det kanske har spårat ur lite lätt
          Men det är faktiskt skit kul att kunna spela musik på anläggningen
          Det går att lyssna på låg som högvolym utan dist basen känns oavsett volym
          Men bygget går lite segt ska försöka komma igång med att bygga stereo bänken så man kan koppla in stora batteri banken och stora bassteget och få det lite prydligare i rummet men men det reder sig nog med tiden

          Comment


          • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

            Haha ja "lite lätt" =P
            Men vad kul att det låter bra även fast det är så stort & mycket =)
            Så känner jag på mig att det blir ännu bättre när basarna får lite mer watt och batterierna kopplas in =D
            100 ah Generator
            Banner Running Bull 74ah
            Kenwood KDC-BT92SD
            Massive Audio T44 *2
            Horndiskanter * 4
            Massive Audio PK6S *4
            Massive Audio CAP4 *2
            Massive Audio N3 Monoblock
            Massive Audio NX4 Fyrkanal
            Massive Audio SUMMO64 *4

            Comment


            • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

              Originally posted by swe_bass View Post
              Haha ja "lite lätt" =P
              Men vad kul att det låter bra även fast det är så stort & mycket =)
              Så känner jag på mig att det blir ännu bättre när basarna får lite mer watt och batterierna kopplas in =D
              middarna får idag tillgång till Max 21watt per element när det är inkopplat mot riktiga batteri banken kommer dom få ca 84 watt st per midd dock behövs inte mycket pulver då det blir ca 104db i system känslighet
              Men tror att det inte skadar med lite mer pulver

              Comment


              • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                Har trådskaparen avlidit eller är han bara lat :-)

                Har av en slump plockat ur ett element och då även fått för mig lyssna på en ventilerad center och det jag märkte var att middarna spelar betydligt klarare med bättre klang och betydligt klarare och luftigare så nu blir det nog till att försöka porta upp lådorna ;-)

                Comment


                • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                  Som sagt har väl kommit till en punkt där jag behöver byta diskanterna. Banden låter fantastiskt bra fast dom pallar inte luft flödet från basarna i synnerhet
                  Så nu står jag i valet av att sätta i kapslade band som inte är känsliga för lufttryck alternativft kanske köra en trevägs lösning ett alternativ är amega 3,5" koaxialer eller kanske Kove 4" middar och ett gäng mindre band mellan 4"&6,5"
                  Någon som hört amega coaxialernas prestanda tacksam för lite tips

                  Comment


                  • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                    Testade idag köra open air med ena basen och måste säga jag vart förvånad det lät så bra
                    Är väl inte det mest optimala förhållandet :-)

                    Comment


                    • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                      Uppdatering av 18" tums basar på g omkoning till4st Spiders istället för 7st
                      Lite lägre Fs samt ännu djupare bas hur ska detta sluta har även kopplat in högeffekt motstånd till banden från transformatorer vilket gjort ett enormt kliv
                      Uppåt i detalj nivå ock klarhet nu är det fasiken en läskigt bra scenuppbyggnad och den var även bra innan så det händer lite men farten i uppdatering saknas

                      Comment


                      • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                        Första basen klar efter omkoning nu blir det dubbla 1ohms spolar uppmätta skillnaden vart högre känslighet samt 15hz lägre fs så nu ska vi försöka testa basen och se hur det verkar köpte mitt i allt detta på mig ett gäng transmission
                        Audio högtalar lådor av modellen m1 och m3 ska bli spännande att montera i ead element och se hur dom låter blir ju exact som orginal förutom att jag ändrat filter värdena







                        Last edited by fredrikc5; May 24, 2016, 01:19.

                        Comment


                        • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                          Det har stått still i biorummet i väntan på val av diskanter samt att jag bestämt mig för att porta frontar och center i väntan på energi har jag fått ihop ett par andra frontar jag är galet impad av dessa har helt sjukt output även fast tillverkarns uppgifter är blygsamma smäller på fint ner till 25 Hz i ett rum på 50 kvm driver det som vanligt med ett bilsteg tror snart jag sover med dessa steg

                          Comment


                          • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                            Här kommer lite kandidater till diskant i biorummet denna lilla ilskna varelse kanske några av er hört i tokkens golf



                            Sedan ska detta lite större band testas





                            Har ni här några förslag på diskanter som kan passa line array som är stryktåliga och låter bra så kom gärna med tips

                            Comment


                            • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystemojek

                              Har testat en ead e100 HD som midd/diskant låter riktigt trevligt så det kommer bli lite ombyggnad från två väg till treväg kommer bli antingen ead eller fountek som middar sedan ser det ut bli ett fountek ribbon som diskant känns riktigt rätt
                              Spännande testa detta när man låtit bli projektet blir lite ny tändning




                              Comment


                              • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                                Äntligen en diskant som håller lite klass sjukt nöjd skönt att hittat något att ersätta gamla banden med som dessutom låter bättre


                                Last edited by fredrikc5; October 2, 2016, 21:43.

                                Comment

                                Working...
                                X