Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funderingar kring detta paket

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Funderingar kring detta paket

    jag är grymt nöjd med min lg plasma dock tror jag den låg lite över i pris.

    bättre än tv ljudet är de ju självklart för ljudet i platttv suger rätt hårt tycker jag
    saab 9000 pioneer-

    www.garaget.org/micke999

    Comment


    • #17
      Re: Funderingar kring detta paket

      Originally posted by micke999 View Post
      jag är grymt nöjd med min lg plasma dock tror jag den låg lite över i pris.

      bättre än tv ljudet är de ju självklart för ljudet i platttv suger rätt hårt tycker jag
      Jo, ljudet är ju inget att hurra över. Tacka vet jag hur ljudet lät i min otroligt gamla 28" jag hade en gång i tiden, den vart den drag i!

      Men det här med LCD/LED då?

      Är det stor skillnad? Något man märker på 4-5m avstånd?
      Hopp, ska man göra nu då?

      Comment


      • #18
        Re: Funderingar kring detta paket

        Varför inte spara de 2000kr till nästa månad och lägga till lite? För 2000kr kan du ju hitta vettiga högtalare nu annars och köpa förstärkare vid ett senare tillfälle, på blocket tex för några hundralappar. Jag hade iaf aldrig köpt ett sånt paket.

        Comment


        • #19
          Re: Funderingar kring detta paket

          Jag kör själv bara med plasma hemma och gillar det skarpt.
          Men förstår att många gillar trycket från en LED.

          Jag skulle kolla på en beg receiver och högtalare.

          Hittade detta paket som exempel.
          http://www.blocket.se/stockholm/Yama....htm?ca=14&w=3

          http://www.blocket.se/goteborg/Yamah....htm?ca=14&w=3

          http://www.blocket.se/lulea/Yamaha_s....htm?ca=14&w=3

          http://www.blocket.se/goteborg/Golvh....htm?ca=14&w=3
          Detta är bara lite exempel och du kan ju säkert pruta någon hundring med.

          Mycket bättre än kitet på netonnet och kostar inte många kronor mera.
          sigpic

          Ägare av DekorTeknik
          Gå in och gilla!

          Comment


          • #20
            Re: Funderingar kring detta paket

            Originally posted by Softis View Post
            Är lite i valet och kvalet om man ska ta en TV för 6000 kr istället och stå ut med att ha högsta volym för att höra vad dom säger. Eller köpa en lite billigare och köpa ljud för resten.
            Två dåliga saker blir ALDRIG bra tillsammans hur man än gör..
            och det blir bara dubbelt så dyrt att uppdatera till något bra.

            Det är bättre att du anpassar dig till din ekonomi och köper en TV (om du nu måste bränna stålarna på en gång) och skiter i denna dynga till "hemmabiosystem", eller är det så viktigt att kunna köpa allt på en gång att du hellre nöjer dig med något dåligt för att kunna stilla din köphunger???


            Och inte för att jag skall vara en moralkärring, men finns det inte viktigare prioriteringar i hushållet än en TV och hemmabio om du måste sätta dig i skuld för ett inköp på 6000:-???
            Även om det är avbetalning så skall det just Betalas!!!

            jag vet mycket väl hur det är att ha det knapert då mitt företag gick på en stjärnsmäll för något år sedan och vi knappt hade mat på bordet under några månader.... men då var heller inte en ny TV prio ett för oss trotts att min tjocka vägg TV är 6-7 år gammal och har ett Wii märke i skärmen...
            Roger Edvinsson
            Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
            helst på saker av kolfiber :-)

            Comment


            • #21
              Re: Funderingar kring detta paket

              betydligt mer tv i en plasma än en lcd/led i priser under 10,000kr
              å det här med led.. det finns ju inte ens än, iaf inte större än 11-15" men det kommer större nästa år. men kommer kosta massor i början som allt annat..

              http://www.minhembio.com/forum/index...ic=257270&st=0

              Comment


              • #22
                Re: Funderingar kring detta paket

                Originally posted by sjobas View Post
                betydligt mer tv i en plasma än en lcd/led i priser under 10,000kr
                å det här med led.. det finns ju inte ens än, iaf inte större än 11-15" men det kommer större nästa år. men kommer kosta massor i början som allt annat..

                http://www.minhembio.com/forum/index...ic=257270&st=0
                Fast LED tv kallas det i folkmun,tillverkare och säljare fast det bara är en bakgrundsbelysningen som är LED.
                sigpic

                Ägare av DekorTeknik
                Gå in och gilla!

                Comment


                • #23
                  Re: Funderingar kring detta paket

                  Visst hade det vart bra om man hade 6000 spänn bara låg och skräpade, men tyvärr är inte fallet så.

                  Anledningen till att vi ska köpa ny TV är för att den vi har nu är bortbytt med tantens lillebror sen längesen och han vill gärna ha den.
                  Därför är det lite panik att köpa en ny, plus att det vi har nu är för liten.

                  Vårat vardagsrum är rätt långt och svårt att möblera och vi har bara 32" nu och jag ser inte ens texten på TVn

                  Och här kommer anledningen till att jag vill ha 5.1, jag vill ha surroundkänslan och vad jag vet så får man den även med billigare system, rätta mig om jag har fel.

                  Har tittat mycket på blocket på högtalare, men hjälps ju inte så mycket när man inte har några kontanter.
                  Alla kan inte ha dom bästa grejerna, en del får nöja sig med lite sämre.

                  Frågan jag egentligen ville ha svar på var om någon hade testat dom
                  Hopp, ska man göra nu då?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Funderingar kring detta paket

                    Originally posted by Antonic View Post
                    Fast LED tv kallas det i folkmun,tillverkare och säljare fast det bara är en bakgrundsbelysningen som är LED.
                    Ja att det är bakgrundsbelysningen som är LED är jag fullt medveten om
                    Hopp, ska man göra nu då?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Funderingar kring detta paket

                      ja precis.. men man kan ju inte påstå att det är lyckat, beöhver bara googla orden led och clouding så kommer det hur många bilder som helst på hur merparten av dessa modeller ser ut, när bilden förväntas vara svart så ska den vara det med å inte såhär.
                      Så man behöver ju inte fundera speciellt länge varför dessa tvar nästan ges bort i många butiker
                      Så för mig gäller plasma tills riktiga led (oled) kommer,
                      http://www.google.se/search?hl=sv&q=...og&sa=N&tab=wi

                      Comment


                      • #26
                        Re: Funderingar kring detta paket

                        Haha ja jävlar. Då blir det inte en LED då
                        Hopp, ska man göra nu då?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Funderingar kring detta paket

                          Har tyvärr samma cloudning problem med min vanliga lcd.
                          Dock så är det ett fabrikations problem, har som en ros i ena hörnet.
                          Självklart är den för liten för att dom skulle byta skärmen, så då försäkringen börjar närma sig sitt slut då kanske man råka tippa tvn i golvet. =)

                          Så ser du minsta antydan till dessa märken om du köper en lcd, lämna bara igen. Innan öppet köp tar slut, sen är de kört.

                          Sorry för ot. Ville bara förvarna. =)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Funderingar kring detta paket

                            jaha är de så de är med ledtv.

                            jag kör plazma och är skitnöjd polaren har nån sony lcd för 18k men jag föredrar min

                            när jag nu köper ny tv så blir de nog samma som jag har fast större storlek
                            saab 9000 pioneer-

                            www.garaget.org/micke999

                            Comment


                            • #29
                              Re: Funderingar kring detta paket

                              Plasma är för den som älskar filmer. Underbar biokänsla.
                              Lcd mfl, är ju mer för den som kör dator och spel.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Funderingar kring detta paket

                                å de att de bränner fast borde väl vara en myt på dagens tv apparater?jag kollar typ bara på 5antill ex och har inget fastbränt efter de haft playstation på paus under hela nätter utan nå fastbränningar och tvn är väl säkert 2 år snart

                                så min fråga bränner fortfarande plasma fast saker?
                                saab 9000 pioneer-

                                www.garaget.org/micke999

                                Comment

                                Working...
                                X