Announcement

Collapse
No announcement yet.

En tråd för Reference skivor/Låtar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

    En skiva som nämts tidigare här på forumet av Peter J.

    The Peruasions-Sings Beatles.År 2002.Katalognummer: JD 220.

    Comment


    • #17
      Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

      Jag tycker Rage Against The Machines självbetitlade album låter riktigt bra.

      Framför allt "Take The Power Back" har en otroligt bra inledning med basgång och trummor
      DD - CDT - DLS - Pioneer - Genesis

      Comment


      • #18
        Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

        Originally posted by Maildaemon View Post
        Jag tycker Rage Against The Machines självbetitlade album låter riktigt bra.

        Framför allt "Take The Power Back" har en otroligt bra inledning med basgång och trummor
        Håller med låter riktigt bra den skivan.

        Verkar annars nästan helt omöjligt hitta nå bra hårdrocks skiva som låter bra och rent tycker jag.Så gärna tips på lite hårdrock med bra o rent ljud som låter bra även i Subwoofern på hög volym

        Comment


        • #19
          Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

          Har för mig att ABZD sa att Slipknots senaste lät rätt bra också. Jag har inte den tyvärr så kan inte yttra mig om den
          DD - CDT - DLS - Pioneer - Genesis

          Comment


          • #20
            Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

            Nils Lövgren-Acoustic Live,1997.

            Undrar om det finns en tidigare utgåva,eller kom cd skivan ut -97?

            Skivan ska ju låta rätt bra,och är omtyckt av många.

            Ändå så klipper ljudet lite på några av låtarna.


            ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

            Dire straits-Brothers in arms-1985,är ju betydligt bättre än Nils Lövgren skivan,om det nu inte finns en äldre kanske bättre verision av Nils Lövgren?

            Last edited by Välljudsfantast; August 26, 2010, 20:28.

            Comment


            • #21
              Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

              Mätprogram i all ära, men detaljåtergivningen på Lofgrens skiva är mycket bättre än på Dire Straits plattan i mina öron. Även om det såklart också är en bra skiva, som släpptes långt innan Loudness War och annat dyl. hade kommit in i bilden.

              Jag tror Lofgrens skiva är så avskalad att det blir enkelt att höra de subtila grejerna, och då upplevs det som bättre? Jag vet inte, använder båda iaf
              DD - CDT - DLS - Pioneer - Genesis

              Comment


              • #22
                Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

                Originally posted by Maildaemon View Post
                Mätprogram i all ära, men detaljåtergivningen på Lofgrens skiva är mycket bättre än på Dire Straits plattan i mina öron. Även om det såklart också är en bra skiva, som släpptes långt innan Loudness War och annat dyl. hade kommit in i bilden.

                Jag tror Lofgrens skiva är så avskalad att det blir enkelt att höra de subtila grejerna, och då upplevs det som bättre? Jag vet inte, använder båda iaf
                Jag anväder båda jag med,det var mest kul att visa hur dom såg ut via mätprogramet.

                Ljudet tycker jag är lite roligare på Nils skivan mot Dire straits skivan.

                Det är väl lite skillnad på inspelningsmiljö också.

                Comment


                • #23
                  Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

                  Skulle vara kul att se hur typ madonnas nyaste eller ngn annan ny "pop/disco/radio dunk" skiva ser ut i ditt program!
                  "Sound by Hewi"

                  Blue eMotion by heWi

                  Comment


                  • #24
                    Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

                    Originally posted by Hewi View Post
                    Skulle vara kul att se hur typ madonnas nyaste eller ngn annan ny "pop/disco/radio dunk" skiva ser ut i ditt program!
                    Ska se om jag har några skivor jag kan läsa av.

                    Tyvärr tror jag hon kostade på sig att förstöra sina skivor redan ganska tidigt i sin karriär.
                    Last edited by Välljudsfantast; August 27, 2010, 23:48.

                    Comment


                    • #25
                      Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

                      Läste av Madonnas "Like a virgin,som spelades in 1984,tyvärr har jag inte den tidiga utgåvan,utan bara en remastrad från 2001.

                      Och det är en bedrövelse att se att dom förstör skivorna på det viset


                      -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                      Denna skiva av Madonna är ju bättre,True Blue från 1986.

                      Last edited by Välljudsfantast; August 28, 2010, 00:05.

                      Comment


                      • #26
                        Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

                        He he like a virgin såg inte kul ut , skulle gissa att t.ex "hard candy" skulle presenteras som ett gäng helsvarta staplar i ditt program
                        "Sound by Hewi"

                        Blue eMotion by heWi

                        Comment


                        • #27
                          Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

                          Originally posted by Hewi View Post
                          He he like a virgin såg inte kul ut , skulle gissa att t.ex "hard candy" skulle presenteras som ett gäng helsvarta staplar i ditt program
                          Ja den vet jag att den ska vara riktigt mycket påverkad,som du säger säkert helsvarta staplar.

                          Comment


                          • #28
                            Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

                            Min fråga är???

                            Har du någonsin upplevt Nils Lofgrens - Acoustic Live låta dåligt på NÅGON anläggning???

                            Samma sak med Stockfishs skivor.

                            Jag blir ytterst fundersam när någon demar dessa skivor.
                            Roger Edvinsson
                            Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                            helst på saker av kolfiber :-)

                            Comment


                            • #29
                              Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

                              Originally posted by JALLE View Post
                              Min fråga är???

                              Har du någonsin upplevt Nils Lofgrens - Acoustic Live låta dåligt på NÅGON anläggning???

                              Samma sak med Stockfishs skivor.

                              Jag blir ytterst fundersam när någon demar dessa skivor.
                              AGREE!

                              Alltså, LTS tomtarna gör så mycket underligt skit som de sen försöker relatera till verkligheten, en verklgihet som är fiction..

                              Min åsikt och nej, jag tänker inte gå in mer på det annat än att man skrattar rätt mycket åt gubbarna som måste ta till mätverktyg för de hör så illa.

                              /Jonas
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                              Comment


                              • #30
                                Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

                                Däremot kan man höra skillnad om man hört den många gånger... En annan skiva som alltid låter bra är Tracy Chapmans debutplatta. Spelar ingen roll om du spelar den på en klockradio. Det är bra mastring enligt mig. Jag tycker MasVis är intressant som just visualiseringsverktyg och komprimering ett otyg. Men jag lyssnar heller med öron än ögon.
                                /tycker Erik.

                                Comment

                                Working...
                                X