Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQW: TransFårrden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: SQW: TransFårrden

    DÄR har du väldigt rätt.
    Även att bara jaga dB kan bli enformigt.

    Kan man inte ha en egen tävlingsklass i "Partyfaktor"?
    Eller är det helt enkelt SQL som är det som är riktigt roligt...för oss som inte kan bestämma oss...

    Comment


    • Re: SQW: TransFårrden

      Ska väl inte säga jag har så mycket emot EMMAplattan som sådan. Den har snarare växt till ett intressant verktyg att ställa in systemet med, än ett tävlingsmoment.

      Mest misströst har jag över delar av anläggnignen och dess missöden med ibland skumma fenomen jag inte stött på i de andra bilar jag hört eller fått chans att skruva lite inställningar i för att se hur de beter sig.

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • Re: SQW: TransFårrden

        Planen är att hasa förbi på SM, utan att tävla
        Bilen finns på plats om ngn är huggen på demo, får man leta upp mig.
        Lång krabat, svart generellt, svart keps.

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • Re: SQW: TransFårrden

          Kul dag på SM!
          Noterade lite komiskt att jag hade misslyckats med min givna klädkod, det fattades visst en smula svart :P

          Noterar att för varje år som går blir ansiktena mer och mer bekanta, det är riktigt trevligt att komma ut. Det blir verkligen bättre och bättre
          Högst motiverande!

          Ljudmässigt knep jag ett par demos, både DB och SQ-relaterat. Så man minns vart man är

          Mest givnade demos idag kom flera olika. Störst överraskning kom från Anders E60, som har gjort ett sjuhuhuarredjävlarns-lyft från i våras. Den var en FRÖJD att höra. Plötsligt smet den riiktigt högt upp på min 'favoritlista'. Gösses vad conf kan göra över en säsong.
          Anders Focus med Phoenix Gold och lite rester av Audison Var väldigt kul att höra på då det är iaf samma grundinredning i fronten vi byggt utifrån.
          Redigt trevlig grabb i alla fall!
          Fick för första gången iår lyssna på Emma plattan i Hewis lilla rödblåing. Det var synnerligen intressant. I mina öron var det rejält mycket mer svängrum på de tekniska spåren på skivan än jag hade förväntat mig, men samtidigt fanns det något helt magiskt när man spelade musikspåren på skivan.
          Ett par goda påminnelser & tips fick mig att stanna till på hemvägen och börja riva i min egna conf..! Tack Heww!

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • Re: SQW: TransFårrden

            Hoppas du bygger vidare, du tenderar att inspirera oss andra småfuskare , mvh Fluff
            sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
            Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

            God bless the Amp Doctor !

            Comment


            • Re: SQW: TransFårrden

              Originally posted by Fluff View Post
              Hoppas du bygger vidare, du tenderar att inspirera oss andra småfuskare , mvh Fluff
              Tack
              Det är synnerligen lågt med byggandet..
              Bilen är riven från senaste 'uppvisade setup'.

              Just nu åker jag runt med endast förarstol monterad...

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment


              • Re: SQW: TransFårrden

                Jepp, jag monterade tillbaka baksätet idag för att kunna måtta in det nya golvet bak, och noterade att ljud dämpningen ifrån Gladen släppt trots att ytorna tvättades med thinner innan det monterades......., tror jag värmer dit lite asfaltsmatta ifrån biltema istället.

                Men skam den som ger sig ! Och du kommer att komma igen, du är för uppfinnesrik och driven för att ge upp : )

                God jul,

                Fluff
                sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
                Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

                God bless the Amp Doctor !

                Comment


                • Re: SQW: TransFårrden

                  Gluttat igenom hela tråden nu, jäkla underhållande!

                  MVH Oliver

                  Både gott ljud i bilen och utanför!
                  BMW m5 f10
                  https://www.garaget.org/?car=425750

                  Comment


                  • Re: SQW: TransFårrden

                    wooow zrken är mäkta imponerad av ditt hålligångande att du gått i väggen antal gånger e ju ett högt pris för att inte tala om dina strackars öron hoppas verkligen du tar dej en rejäl siesta och bara njuter av härlig musik utan massa måsten
                    hoppas verkligen du kommer in i den goa formen igen har lusläst dina härliga bravader själv tänker jag på 80 90 talet när hela denna boom med ljud började och ja jag saknar det men i dag hark 50 bast nyss fyllda tycker jag det e lika kul som då men hänger här för att fiska upp det jag glömt sen 80 90 talet musik e kul zrken kör så det ryker är så kul läsa dina inlägg stoort lycka till

                    Comment


                    • Re: SQW: TransFårrden

                      Jag har läst igenom allt du skrivit i denna tråd. Måste säga att jag nog aldrig skulle fortsatt i den anda som du gjorde trots alla motgångar!!!! Jag är mäkta imponerad av din enträgenhet och din energi! Hade jag haft en tiondel av din energi så kanske jag blivit klar med mitt eget bygge. Och jag blir nog tvungen att stjäla en hel del av dina lösningar (sorry). Smarta lösningar som ser jävligt schyssta ut! Tack för att du lade ner sådan energi på att hålla tråden så intressant och lärorik!
                      Mvh Vargå

                      Comment


                      • Re: SQW: TransFårrden

                        Läst igenom hela tråden nu... Sjukt rolig läsning med bra inlevelse, framförallt att höra dina egna tankar & spånande på bygget. Mycket motgångar men du har kämpat på bra, att du har pallat att stå ute i snöslasket och härja alltså...

                        Har bygglusten kommit tillbaka? Öronen repat sig?
                        Frontsub & pyssel i w204 Projekttråd

                        Comment


                        • Re: SQW: TransFårrden

                          hur gårdet med billjudsbyggandet? saknar dina projekt.
                          Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
                          "The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."
                          Facebook: husse bygger gladenwagon
                          Instagram: husse_bygger_gladenwagon

                          Comment


                          • Re: SQW: TransFårrden

                            Tumme upp för den här tråden!

                            Comment

                            Working...
                            X