Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini Cooper goes Pioneer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mini Cooper goes Pioneer

    Haft tapetserarverkstad i 10 år men sålde bort allt 2005 då jag fick luftvägsallergi och kunde inte fortsätta med yrket. Allergin har försvunnit och har i sommar byggt ett garage som jag tänkte jag skulle använda som tapetserarverkstad. Återstår bara att köpa in symaskin och alla verktyg.

    Blir så jäkla sugen på att komma igång med tapetserarverkstaden när jag ser inredningen på din bil. Den är ju grymt snygg på utsidan men tyvärr matchar inte insidan så bra Tänk om man fick fria händer, några svarta skin och gå all in på den...

    Comment


    • #17
      Re: Mini Cooper goes Pioneer

      Originally posted by Horsyhorse View Post
      "glada kommentarer"

      Jag åsså!!!

      Kul o kolla på andra eftersom man inte skruvar nåt själv.

      Pierre
      Du samlar inspiration och vaknar snart till.

      Originally posted by Välljudsfantast View Post
      Cd spelaren är anläggningen guldbit!.
      Jag är myyyyycket nyfiken på den. Den verkar sjukt välbyggd.

      Originally posted by Lonefox View Post
      Den enheten duger la i en bruksbil.
      Nätt och jämt. 😉

      Originally posted by Eazy View Post
      Haft tapetserarverkstad i 10 år men sålde bort allt 2005 då jag fick luftvägsallergi och kunde inte fortsätta med yrket. Allergin har försvunnit och har i sommar byggt ett garage som jag tänkte jag skulle använda som tapetserarverkstad. Återstår bara att köpa in symaskin och alla verktyg.

      Blir så jäkla sugen på att komma igång med tapetserarverkstaden när jag ser inredningen på din bil. Den är ju grymt snygg på utsidan men tyvärr matchar inte insidan så bra Tänk om man fick fria händer, några svarta skin och gå all in på den...
      Ja fyfan vad dålig byggkvalitet det är på insidan. Svart galon. Jag har hittat fyra olika typer av svart vinyl i inredningen. Är lite osäker på vad jag skall ha för stolar men allt skall kläs samt alla mattor skall bytas. Inredningen går kommer att gå i svart/rött/rostfritt.

      Nu beställs det nya mätare till den som blir från engelska Smiths.
      Skall hålla bra kvalitet enligt utsago.

      Huvudbryet är att jag får klippa original kabelstam ganska så ordentligt i bytet till singelmätare och eventuellt få byta vajern till en från en högerstyrd bil.

      Men det finns folk som har gjort det, gemensamt hos alla är att dom tyckte det var jobbigt sen om det är för att engelsmännen är för lata det återstår att se.

      Har även börjat köpa på mig lite mdf men kom just på att min fräsjigg för överhandsfräsen är sönder. Är det någon som vet vart man får tag på en sådan i Göteborg eller i värsta fall nätet?

      Resten av kvällen blev att iordningställa det sista på garaget så jag köpte 50mm frigolitskivor som sugpassades in på garageportarna. Det hjälpte en hel del så att ihop med element så tog det bort den ruggiga känslan i garaget. Skall investera i en frostvakt med. Enligt Sector alarm så krävs det för att kameradeckarn till larmet skall fungera optimalt. jag vill ju hemskt gärna ha en idolbild på den som försöker stjäla något.
      Mini Cooper goes Pioneer
      http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
      Volvo V50
      http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

      Sponsorer som håller mig flytande:
      Pioneer, Stinger

      Comment


      • #18
        Re: Mini Cooper goes Pioneer

        Jag hade nog valt originalstolar modifierade till bättre komfort. Det ska nog vara någon tidtypisk stil om du vill ha modernare stoltyp. Finns ju inget fulare än när de stoppar i moderna stolar i en gammal bil...

        Comment


        • #19
          Re: Mini Cooper goes Pioneer

          Originally posted by Eazy View Post
          Jag hade nog valt originalstolar modifierade till bättre komfort. Det ska nog vara någon tidtypisk stil om du vill ha modernare stoltyp. Finns ju inget fulare än när de stoppar i moderna stolar i en gammal bil...
          Detta är faktiskt originalstolarna. Dom är av såpass låg kvalitet så jag är osäker på om jag vill renovera dom. Jag har varit lite sugen på bucket seats faktiskt som är lite retro.

          Men sen kommer det faktum att jag måste få ner sitthöjden drastiskt samt flytta bak stolarna och då måste jag ha en låg stol. Skall låna hem och testa lite stolar och testa vad sompassar. svarta skinstolar från Miata eller S2000 funkar bra i kojan och ökar komforten en bit med men dom växer inte på träd.
          Mini Cooper goes Pioneer
          http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
          Volvo V50
          http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

          Sponsorer som håller mig flytande:
          Pioneer, Stinger

          Comment


          • #20
            Re: Mini Cooper goes Pioneer

            Originally posted by Landén View Post
            kom just på att min fräsjigg för överhandsfräsen är sönder
            Vad söker min herre?
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #21
              Re: Mini Cooper goes Pioneer

              Originally posted by Nonne View Post
              Vad söker min herre?
              En Jasper eller liknande passande min bosch överhandsfräs
              Mini Cooper goes Pioneer
              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
              Volvo V50
              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

              Sponsorer som håller mig flytande:
              Pioneer, Stinger

              Comment


              • #22
                Re: Mini Cooper goes Pioneer

                Originally posted by Landén View Post
                En Jasper eller liknande passande min bosch överhandsfräs
                Jag ska prata med chefen och se om han inte kan sponsra med en Jasper
                sigpic

                We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                Ljudbyggaren sedan 1998

                Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

                Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                Comment


                • #23
                  Re: Mini Cooper goes Pioneer

                  Det här med den imaginära platsen som man har att bygga med!!

                  När man väl börjar torrpassa allt i bilen så upptäcker man utöver det uppenbara att hundkojjan är liten att den är väldigt liten.

                  Utrymmet bakom instrumentbrädan mäter (mellan astolparna) 117cm, så det är vad jag har att leka med. Hastighetsmätaren som kommer att användas mäter in på 14cm.



                  Det kanske inte låter helt bonkers om det inte hade varit för min idé att montera 2 av slutstegen i instrumentbrädan.

                  Då börjar det bli lite tight men det känns som en rolig plats för dom små rackarna, det är ju ändå en demobil.



                  Nu är iaf all inredning ute ur bilen samt både vindruta och bakruta, all ljuddämpning borttagen och rostrosorna runt vindrutan har jag slipat ner.

                  När väl en koja börjar rosta där så går det fort, särskilt på 90-Talarna. Men det här var i god tid.

                  Såhär i väntans tider på prylar som behövs så återstår väl bara att försöka rita lite på det.

                  Det finns lite grejor som uppenbarade sig som inte var vad jag hade tänkt mig bland annat hastighetsmätarvajern som blev på tok för kort samt att elsystemet har mer sockerbitar än ett brittiskt thé-möte.

                  så det finns lite att kapa i en då vill jag ha den nya mätaren på plats innan.

                  När jag byggde Volvon så sa jag hela tiden att nästa bil skall bli ett "normalt" bygge.

                  Jorrå... det blir nog bra.







                  Mini Cooper goes Pioneer
                  http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
                  Volvo V50
                  http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

                  Sponsorer som håller mig flytande:
                  Pioneer, Stinger

                  Comment


                  • #24
                    Re: Mini Cooper goes Pioneer

                    Hade man inte jobb så dök det visst upp.... Följer med 3d brillor och popcorn

                    Comment


                    • #25
                      Re: Mini Cooper goes Pioneer

                      2st Jasper fräsjiggar på väg till Herr Landén, håll till godo
                      sigpic

                      Webshop

                      Besöksadress butik

                      Örtgatan 22 26574 Hyllinge Tel: 042-164750 (14:00-18:00)

                      Importör av Gladen Audio, Mosconi, Rebec


                      Vi lagerför även ett stort sortiment fyrverkerier med helårsförsäljning. Vi utför arrangemangs fyrverkeri för alla tillställningar.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Mini Cooper goes Pioneer

                        Originally posted by puttel View Post
                        Hade man inte jobb så dök det visst upp.... Följer med 3d brillor och popcorn
                        Jag kör med svetsbrillor och folköl, men smaken är som baken.

                        Originally posted by Ljudbyggaren AB View Post
                        2st Jasper fräsjiggar på väg till Herr Landén, håll till godo
                        Tackar!! Uppskattas verkligen.

                        Tänker osökt på det här klippet.

                        https://youtu.be/J4f8SouzRGA
                        Mini Cooper goes Pioneer
                        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
                        Volvo V50
                        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

                        Sponsorer som håller mig flytande:
                        Pioneer, Stinger

                        Comment


                        • #27
                          Re: Mini Cooper goes Pioneer

                          Nu har flitens lampa tänds i garaget igen! Garageportens isolering gjorde susen och man kan nu jobba i tshirt därinne.



                          Jag befinner mig nu i det jobbiga skedet att man inte riktigt kommer igång då jag saknar en del saker fortfarande och designideérna far runt som en höststorm i skallen.

                          Men Ljudbyggaren såg iaf til att det låg ett paket till mig på mitt kontor när jag kom tillbaka efter att ha varit sjuk i ett par dagar.



                          2st jasperjiggar så att jag kan få fräst det som jag vill ha själv, har alltid viljat ha ett par sådana här men har alltid dragits med mina hemgjorda bastarder.

                          Tack för smidig service!

                          Sen hade jag garagebesök av Anders Redigh idag vilket var riktigt bra för arbetsmoralen. Det blev lite idébollande vilket efter stund resulterade i att idén med slutsteg i intrumentbrädan skrotades.
                          Inte för att det inte går att genomföra utan mer att det nog blir för plottrigt samt att en ny designidé föddes.

                          Så jag invigde fräsjiggarna och fräste upp lite högtalarringar i mdf.




                          Gjorde sen ett lock som passade i ringarna för att kuna rikta in bafflarna med laser. Siktade in dom mot överkant på B-stolpen.



                          Vinklarna blir rätt så stygga och det blir duktigt trångt i utrymmet som Instrumentbrädan förut fanns.





                          Nu känns det lite hoppfullt då jag har sorterat mina ideér lite och börjat utarbeta en pan i hur det skall byggas.

                          Basen och HU:n kommer på tors eller fredag och paketet från england med hastighetsmätare och hastighetsmätarvajer borde komma i slutet på veckan.

                          Det var inte så kul att få tag på en vajer som passar mina önskemål men hittade en från en Lotus som kanske stämmer.

                          Har saknat mdf-dammet!!!



                          Nu skall jag göra som katten och däcka för kvällen.

                          Han har en fin plats under centerkanalen där han ligger och släcker ut reflexer. Har aldrig förr sett en katt sova på det viset,vi kallar det för att han permasnoozar.

                          Fridens liljor //Landén
                          Last edited by Landén; November 13, 2016, 21:42.
                          Mini Cooper goes Pioneer
                          http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
                          Volvo V50
                          http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

                          Sponsorer som håller mig flytande:
                          Pioneer, Stinger

                          Comment


                          • #28
                            Re: Mini Cooper goes Pioneer

                            Gött att se att du är igång!
                            ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



                            Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
                            Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
                            Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
                            Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

                            Team Ljudbyggaren
                            1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
                            3:e Plats Master OEM - SM 2018
                            8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

                            Comment


                            • #29
                              Re: Mini Cooper goes Pioneer

                              Gött ser fram emot nya roliga uppdateringar!
                              Kolla in mitt bygge i Saaben!
                              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=35263

                              Rockford Fosgate, Dayton Audio, Dls.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Mini Cooper goes Pioneer

                                Kommer att följas !
                                Niklas Bengtsson

                                LjudiBil.Com

                                Comment

                                Working...
                                X