Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ljudbygge i en Toyota Supra.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ljudbygge i en Toyota Supra.

    Dags att klä lådan då:









    Provmonterade basen med:








    Att klä in gick över förväntningar, vart en del sträckande men det vart bra. Det ända som blev var 2 små veck på ovansidan men tror inte att det kommer att synas allt för mycket.


    Kan passa på att fråga med vad för skruvar som jag ska skruva fast basen med? Funkar det med vanlig träskruv eller är det något spec som rekomderas?

    Det är ju i mdf det ska skruvas.

    Kommentarer nu folket
    Last edited by luunggan; September 5, 2009, 16:55.

    Comment


    • #17
      Re: Ljudbygge i en Toyota Supra.

      Läckert tyg/skinn eller vad det nu är, ser ut som kolfiber!
      Vis vobiscum sit!

      Comment


      • #18
        Re: Ljudbygge i en Toyota Supra.

        Originally posted by Nordenmark View Post
        Läckert tyg/skinn eller vad det nu är, ser ut som kolfiber!
        Då gör det jobbet rätt. Det är "kolifiber vinyl" som jag använt, köpte det ifrån grunt.se. Finns i några olika färger, men svart tycker jag ser bäst ut.

        Fast jag tycker tom att det ser bättre ut på korten när det är taget med blixt.

        Comment


        • #19
          Re: Ljudbygge i en Toyota Supra.

          Originally posted by luunggan View Post
          Ok, jo då borde det ju funka bra. Jag som inte riktigt förstod.
          Synd att länkarna på mallen inte fungerar för mig bara.

          Men original gallrerna är då bara att ta bort och skruva fast högtalaren där, tyckte att dom såg limmade ut, men har inte tittat på det så noga än.

          Tack för tipset.
          Originalgallren är bara monterade med tre-fyra plastclips. Det går lätt att ta bort, det är ingen limfog. Varför tror du inte att den kommer att passa för dig?

          En sak som du måste komma ihåg bara, den där monteringsskivan är i två delar. Den större delen kan man bara såga ut rakt av och montera. Dock så måste man vinkla själva baffeln något uppåt. Vi satte bara ett par muttrar emellan och skruvade ihop de båda delarna.

          Lite svårt att förklara! Jag ska se om vi har några byggbilder, ska höra efter med kompisen. Vill minnas att han tog lite bilder med mobilen.

          Angående skruvar... Islagsmuttrar är underskattat (träskruv funkar dock utmärkt, gärna utan försänkning dock)
          Last edited by nixlaz; September 6, 2009, 18:58.
          Hur kan Björn Borg vara så känd…. Han säljer ju bara kalsonger!

          Comment


          • #20
            Re: Ljudbygge i en Toyota Supra.

            Update. Idag har det hänt lite.

            Satte några remsor bitumen på lådan bara för att, tror dock att det inte behövdes men man kan aldrig vara säker nog



            Sen skruvades basen fast och lådan lyftes in i bilen:







            La en filt över golvet så länge:




            Sen kopplades basen till steget och resultatet gav iaf mig ett leende på läpparna. Tur att jag snålade på bitumen på lådan då det tydligen kommer behövas till resten av bilen.

            Ska även prova att göra en kloss på sisådär en 4l och lägga in i lådan och se om jag upptäcker någon skillnad.
            Last edited by luunggan; September 6, 2009, 19:24.

            Comment


            • #21
              Re: Ljudbygge i en Toyota Supra.

              ser bra ut^^
              TEAM BROSSAN

              SM 2:a i outlaw på Easca SM

              Comment


              • #22
                Re: Ljudbygge i en Toyota Supra.

                blev ju skit bra ! dock så tycker ja ni ska köpa något svart cleant steg till basen annars tycker jag de blev bra

                MVH

                Comment


                • #23
                  Re: Ljudbygge i en Toyota Supra.

                  pm:a din mail så kan jag skicka över filerna till dig, om du är sugen på att bygga dvs =)
                  Hur kan Björn Borg vara så känd…. Han säljer ju bara kalsonger!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ljudbygge i en Toyota Supra.

                    Originally posted by R.Malmborg View Post
                    blev ju skit bra ! dock så tycker ja ni ska köpa något svart cleant steg till basen annars tycker jag de blev bra

                    MVH
                    Tack så mycket

                    Steget funkar ju bra så tror inte det finns någon vidare lust på att byta ut det. Möjligtvis att det kanske lackas om, men frågan är då bara i vilken färg.

                    Svart kan ju bli tråkigt då allt annat är svart, vad tror ni om tex en matt silver eller silvermetalic? Har billack i källarn i de flesta färger så det är inte nåt problem.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ljudbygge i en Toyota Supra.

                      Originally posted by nixlaz View Post
                      pm:a din mail så kan jag skicka över filerna till dig, om du är sugen på att bygga dvs =)
                      Sugen på att bygga är man väl aldrig, men får man några schysta bilder så kanske det kommer

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ljudbygge i en Toyota Supra.

                        Originally posted by luunggan View Post
                        Tack så mycket

                        Steget funkar ju bra så tror inte det finns någon vidare lust på att byta ut det. Möjligtvis att det kanske lackas om, men frågan är då bara i vilken färg.

                        Svart kan ju bli tråkigt då allt annat är svart, vad tror ni om tex en matt silver eller silvermetalic? Har billack i källarn i de flesta färger så det är inte nåt problem.
                        mjoo typ mörk silver matt tror de skulle bli snyggt

                        MVH

                        Comment


                        • #27
                          Re: Ljudbygge i en Toyota Supra.

                          Originally posted by R.Malmborg View Post
                          mjoo typ mörk silver matt tror de skulle bli snyggt

                          MVH
                          Mm, ska se vad som kan göras. Så som det ser ut nu ska ju också ett DLS
                          ca41 in och dessa är ju silvriga, dock ganska ljusa.

                          Ska beställa fuskmocca till golvet imorgon och det lutar emot svart, så det blir ju mörkt i bagaget

                          Comment

                          Working...
                          X