Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stämmer mina tankar ang låda?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Stämmer mina tankar ang låda?

    http://www.ddaudio.com/tech-support/the-dd-box.aspx Enligt den informationen så bör även det "basspecifika" lådförslaget vara nettovolym, jag tycker det iaf.

    Comment


    • #17
      Re: Stämmer mina tankar ang låda?

      Du har nog helt rätt, jag såg det nu med.

      Räknade nu lite och jag kan få ut ca 70L totalt om jag byggger med vinklat bakstycke.

      Yttermåtten jag har att leka med är,
      Bredd:92cm
      Höjd:35cm
      Övre Djup:23cm
      Nedre Djup:38cm

      Blir lite räknande när man ska vinkla porten utmed den snedställda bakväggen men det lär väl funka.

      Porten bör väl sättas utmed ena kortsidan enligt vad du skrivit tidigare antar jag.

      Kan det stämma att basen tar upp ca 4-5L tro, fanns ingen uppgift på det enligt vad jag kunde se.

      Comment


      • #18
        Re: Stämmer mina tankar ang låda?

        Klicka på "mounting info" längst ner under "technical features", då får du fram måtten på i princip alla basar och hur stor plats de tar upp.

        Comment


        • #19
          Re: Stämmer mina tankar ang låda?

          Originally posted by Optima View Post
          Klicka på "mounting info" längst ner under "technical features", då får du fram måtten på i princip alla basar och hur stor plats de tar upp.
          Jo jag kollade där men Z9510an var inte med.

          Köper med mig en 22mm mdf hem imorgon efter jobbet så får vi se om det hinns med något bygge i helgen.

          Comment


          • #20
            Re: Stämmer mina tankar ang låda?

            Jämför man måtten med tex Z10 så är monteringsdjupet lika, men både magnetdiameter och magnethöjd är mindre. Utifrån detta kan man anse att Z9510 tar upp mindre plats än Z10 iaf.

            Comment


            • #21
              Re: Stämmer mina tankar ang låda?

              Då har det bllivit lite snickrande och snart ska allt limmas och dras ihop.

              Har bara en liten fundering ang mitt bygge, var ska jag placera basen.

              På bilden ser ni lådan bakifrån utan bakstycke för att visa hur jag menar.



              Ska jag sätta basen i den lilla "boxen" som är porten eller ska den sitta i den andra änden på lådan, spelar det någon roll eller är det rent kosmetiskt i detta fall?

              Lådan är byggd efter en Z10 nu så vi får väl se hur det funkar till Z9510.

              Comment


              • #22
                Re: Stämmer mina tankar ang låda?

                Porten är en aning knas.. i och med att porten lutar efter bakväggen ska den vara längre upptill och kortare nedtill.
                Builder of the Metallica Tribute Car

                Comment


                • #23
                  Re: Stämmer mina tankar ang låda?

                  Originally posted by Tokken View Post
                  Porten är en aning knas.. i och med att porten lutar efter bakväggen ska den vara längre upptill och kortare nedtill.
                  Hur menar du nu?
                  Arean är den samma hela vägen och längden är tagen i centrum på porten.

                  Tänker jag så illa att jag själv trollat bort mig i siffrorna?

                  Edit: Kollade på bilden och läste det du skrev nu o fatta va du menade.
                  Hmm, undrar va detta gör i verkligheten....
                  Allt är nu toklimmat och klart så att bygga om är inte så lätt nu.
                  Är bara att testa och se antar jag, finns ju folk som lever på att sälja MDF.
                  Last edited by Slarvar; September 5, 2011, 08:33.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Stämmer mina tankar ang låda?

                    Glömde ju givetvis att köpa med mig islagsmutter hem igår så färdig blev man ju inte igår heller...

                    Men idag, kanske

                    Comment


                    • #25
                      Re: Stämmer mina tankar ang låda?

                      Ja då har man suttit i bilen ett par timmar och värmt upp S2 steget lite lätt.
                      Kör det bryggat i 4ohm nu så jag får väl inte ut så mycket pulver dirket, syns nästan då basen knappt rör sig något.

                      MEN, satan va den låter mycket för att vara så liten och få så pass lite effekt som den får!!

                      Port flåset är som bortblåst med denna låda iaf.
                      Sen låter den väl kanske inte så toksnyggt men är helt klart en stor förbättring emot förra lådan som det skrevs om på första sidan.

                      Hmmm, mer effekt behöver jag ha.... Inte helt oväntat dock....

                      Comment

                      Working...
                      X